Το τελευταίο γνωμικό που κατατέθηκε

Ο Χρύσιππος ο Σολεύς είπε: " "Θα συμπεραίναμε στην περίπτωση ενός όμορφου σπιτιού ότι χτίστηκε για τους ιδιοκτήτες τους και όχι για ποντίκια. Οφείλουμε επομένως, με τον ίδιο τρόπο, να θεωρούμε το σύμπαν σαν το σπίτι των θεών.""

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2008

Οι "Γνωστοί Άγνωστοι"

Σήμερα καθώς περπατούσα αμέριμνος πλάι στα κανάλια του Άμστερνταμ και άλεθα με το νου μου πράγματα τα οποία έχω διαβάσει, το μυαλό μου σταμάτησε σε μία γνωστή φράση: "Γνωστοί άγνωστοι". Τώρα το περίεργο δεν είναι ότι το μυαλό μου σταμάτησε εκεί, άλλα το πως ακριβώς το συνέλαβε και σταμάτησε...
Ως γνωστόν η φράση χρησιμοποιείται κατά κόρον από τα ΜΜΕ για να εκφράσει τους αντιεξουσιαστές. Τι σημαίνει όμως σ' αυτή την περίπτωση; Ότι αυτοί είναι γενικώς άγνωστοι αλλά από την πολλή προβολή είναι πλέον "γνωστοί" ή ίσως είναι άγνωστοι σε κάποιους (πχ. σ' εμάς που βλέπουμε ειδήσεις) αλλά γνωστοί σε κάποιους άλλους (πχ. αστυνομία ή σ' εσένα που έχεις φίλους που λένε ότι είναι αναρχικοί); Το τελευταίο δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι απλώς το αναφέρω για να καλύψω όλες τις πιθανές έννοιες της εν λόγω φράσης και για να σας δώσω να καταλάβετε ότι είναι εννοιολογικά αφηρημένη!
Όμως όπως πιθανόν έχετε ήδη καταλάβει, το δικό μου άρρωστο μυαλό συνέλαβε μια άλλη έννοια, την οποία προτείνω να υιοθετήσουμε όλοι από εδώ και πέρα, αφενός λόγω της επικαιρότητάς της και αφετέρου λόγω του ότι είναι εννοιολογικά συμπαγής. (για το άρρωστο μυαλό μου μιλάμε πάντα, έτσι για να μην ξεχνιόμαστε)
Και εξηγούμαι: Γνωστοί σημαίνει απλώς ...γνωστοί. Ούτε γενικώς, ούτε μερικώς όπως στις προηγούμενες περιπτώσεις, αλλά καθολικώς. (πχ. Μαγγίνας, Βουλγαράκης, Λιάπης, Λαλιώτης, Τσουκάτος, Μητσοτάκης και ο κατάλογος μπορεί να συνεχιστεί ...ως μεθαύριο).
Άγνωστοι πάλι, σημαίνει ...άγνωστοι. Πάλι ούτε γενικώς, ούτε μερικώς αλλά καθολικώς. (πχ. Μαγγίνας, Βουλγαράκης, Λιάπης, Λαλιώτης, Τσουκάτος, Μητσοτάκης και ο κατάλογος μπορεί να συνεχιστεί ...ως μεθαύριο).
Μην μου πείτε ότι ο ορισμός μου δεν είναι πιο συμπαγής από αυτόν των ΜΜΕ γιατί θα διαμαρτυρηθώ! Τι είπατε; Πως είναι δυνατόν να είναι καθολικώς άγνωστοι αυτοί που ήταν από πριν καθολικώς γνωστοί; Γίνεται, σας λέω, γίνεται, γιατί όλοι ήταν γνωστοί πολιτικοί άλλα άγνωστα ... καθίκια. Δηλαδή, ναι μεν τους ξέραμε άλλα τελικά δεν τους γνωρίζαμε τόσο καλά όσο νομίζαμε. Αυτοί μάλιστα, αυτοί είναι κανονικοί, Γνωστοί Άγνωστοι!
Α! και μια φιλική συμβουλή, αυτούς τους τελευταίους να τους φοβάστε πολύ περισσότερο από τους άλλους των ΜΜΕ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή μέσω email

Enter your email address:

Blog Widget by LinkWithin